دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بنیاد علمی آمریکا گزارش داد؛

کسب رتبه بیستم مؤسسات برتر در حوزه‌های نوظهور علمی در جهان توسط دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی در بازه زمانی 2006 تا 2015 با ارائه 6 هزار و 415 مقاله و تحقیق موفق به کسب رتبه بیستم مؤسسات برتر در حوزه‌های نوظهور علمی در جهان شده است.
کد خبر : 430469

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛  بنیاد علمی آمریکا در گزارشی که توسط دانشمندان دانشگاه جورجیاتک آمریکا و یک دانشگاه چینی انجام شده، به مقایسه کشورها و مؤسسات علم و فناوری جهان براساس شاخص «تمرکز بر حوزه‌های در حال ظهور فناوری» پرداخته است.


در این گزارش روند پیشرفت کشورها در حوزه‎های در حال ظهور نانوفناوری از سال 1991 تا 2015 بررسی شده است. براساس یافته‌های این گزارش، کشور چین در رتبه نخست و آمریکا، کره جنوبی، هند و ایران رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.


در این پروژه تحقیقاتی، 20 سازمان برتر توسعه و تحقیق براساس میزان تأثیرگذاری بر حوزه‌های در حال ظهور علمی در سه بازه زمانی ده ساله مورد بررسی قرار گرفته‌اند. مقایسه نتایج بازه زمانی اول با نتایج جدید تغییرات جالبی را به نمایش می‌گذارد.





از 20 سازمان‌ برتر نوظهور در حوزه نانو که در دوره نخست بررسی شدند، تنها 6 مورد موفق شدند به فهرست مؤسسات برتر دوره آخر راه یابند. از این 6 مورد نیز تنها نام یک مؤسسه غیر چینی در هر دو فهرست به چشم می‌خورد که دانشگاه ملی سنگاپور است. در فهرست مؤسسات برتر دوره آخر حضور چینی‌ها پررنگ‌تر از همیشه است. به جز دانشگاه ملی سنگاپور، تنها دانشگاه آزاد اسلامی موفق به راه‌یابی به مؤسسات تأثیرگذار بر حوزه‌های نوظهور علمی شده است. دانشگاه آزاد اسلامی در بازه زمانی 2006 تا 2015 با ارائه 6 هزار و 415 مقاله و تحقیق موفق به کسب رتبه بیستم مؤسسات برتر در حوزه‌های نوظهور علمی در جهان شده است.



دانشگاه آزاد اسلامی برترین دانشگاه ایران در انجام مطالعات و تحقیقات حوزه نانو



براساس گزارش بنیاد علمی آمریکا دانشگاه آزاد اسلامی برترین دانشگاه ایران در انجام مطالعات و تحقیقات حوزه نانو است. دانشگاه آزاد با امتیاز 165.414 با اختلاف بالایی نسبت به دیگر سازمان‌های توسعه و تحقیقی کشور مقام نخست را از آن خود کرده است.  دانشگاه تهران با امتیاز 85.603 امتیاز، دانشگاه شریف با امتیاز 76.782 و دانشگاه تربیت مدرس با 68.979 امتیاز نیز جایگاه دوم تا چهارم مؤسسات تحقیقاتی برتر در حوزه نانو در ایران را دارند.



انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته